× Filtruj

Ogłoszenia Naprawa skrzyni automatycznej i wymiana oleju w automacie z Warszawa

Naprawa skrzyń automatycznych- co się najczęściej psuje?

Każda skrzynia biegów ma swoje zalety i wady. Tak samo jak wizyty u mechanika wymaga auto z manualną skrzynią biegów, tak samo konieczny jest czasem serwis skrzyni automatycznej DSG. Od lat zwolennicy manualnych i automatów drą koty, o to która skrzynia jest lepsza, wygodniejsza i sprzyja komfortowej jeździe.
Obecnie producenci oferują różne rodzaje skrzyń automatycznych. Klasyczny typ nadal jest wykorzystywany, ale coraz częściej wypierany przez bezstopniowe CVT. Co się najczęściej psuje, w DSG, S-tronic? Jak wygląda diagnostyka skrzyni automatycznej?
 

Zakupowe nawyki Polaków- manual w starych, automat w nowych

Nadal jednym z głównych parametrów wyboru samochodu jest skrzynia biegów. Jak wynika ze statystyk, Polacy kupują starsze modele z manualną skrzynią biegów i nowsze z automatem.
Automaty mają wiele zalet. Lewa nóżka spoczywa spokojnie w wygodnej pozycji. Zmiana biegów nie rozprasza. Auto jest szybkie i ekonomiczne, a innowacyjne rozwiązania technologiczne, jak wspomniany CVT, to zupełnie nowa jakość jazdy. Płynność, brak szarpnięć i możliwość 100% skupienia uwagi na drodze. Wątpliwości Polaków wciąż wzbudza naprawa skrzyń automatycznych Natomiast nie brakuje mechaników, którzy mają taką usługę w ofercie. Obawy są bezpodstawne.
 

Serwis skrzyni automatycznej DSG- co się psuje?

DSG to jeden popularnych rodzajów automatów. Spotykany między innymi w Volkswagenach, Skodach, Audi. Jest to przekładnia dwusprzęgłowa. Łączy w sobie manual i automat. Co się w nich psuje najczęściej?
Awaryjność powoduje między innymi zapominanie o wymianie oleju (zalecane co 60 do 80 tys. km). Problem może leżeć też w mózgu sterującym pracą sprzęgła, czyli w mechatronice. Jeśli auto szarpie, konieczny jest serwis skrzyni automatycznej DSG.
 

S-tronic- dwusprzęgłowa tylko w Audi

Automat pod nazwą S-tronic to taka sama skrzynia biegów jak DSG, tylko montowana wyłącznie w Audi. Świetnie sprawdza się podczas jazdy. Zapewnia płynność i komfort. Podobnie jak w DSG, usterki dotyczą mechatroniki i zużycia się poszczególnych elementów.
 

Diagnostyka skrzyni automatycznej każdego rodzaju

Rodzajów automatów jest kilka. Choć ze względu na stosowanie przez producentów nazw własnych wydaje się, że jest ich cała masa. Stąd mogą wynikać obawy, czy inwestować w automat. Natomiast diagnostyka skrzyni w większości serwisów samochodowych nie jest niczym skomplikowanym. Problemy są szybko diagnozowane i rozwiązywane.
Bez wątpienia automat przyczynia się do komfortu jazdy i większego skupienia uwagi. Natomiast dla pasażerów zauważalny jest brak szarpnięć.
 
Do góry